metime.blogg.se

Vad jag behöver/Vad jag ska jobba med.

Kategori: Allmänt

Gjorde en tankekarta med där jag skrev i varje bubbla vad jag skulle behöva, och vad jag vill göra. Skriver det i punkter här. ( för en person som mig var det inte ens lätt att skriva MIN/MIG utan blev DU/DIG haha.. men ändrat detta nu i efterhand. För såklart gäller detta MIG)
 
  • Tänk inte för mycket. Allt är inte mitt fel. OCH Det är okej att göra fel. 
  • Stå på egna ben. Våga göra saker själv. Tänk på mitt egna bästa först.Jag klarar mig själv.
  • Jag är den viktigaste personen i mitt liv. Hjälp mig själv först. Gör det jag vill först. När jag mår bra, och är stark, kan jag hjälpa andra.
  • Dela inte av mig för mycket av min energi om jag knappt har nån till mig själv.
  • vara mig själv i alla lägen. Inte ta mig själv för seriöst. Ingen annan gör det. Detta gäller även med nya människor. Var mig själv. Andra för acceptera mig för den jag är
  • Göra en RESA för mig själv. Med mig själv, eller med en vän.
  • Reda ut allt förflutet med föräldrar. Och inte ta på mig skulden för allt som hänt.
  • Göra något själv varje dag. promenad, jogga osv.
  • Skaffa ett eget "space"
  • Måla en tavla eller fler.
  • Sjung mer.
  • Sätta upp ett eller flera mål, och klara dom. ( ev. körkort)
  • Jag ska inte låta någon stampa på mig. Visa Framfötterna. Visa vem jag är.
  • Lägg inte energi på personer som inte är värda den.
  • Få en stadig inkomst
  • Hur jag mår på insidan är viktigare än hur jag ser ut.
  • Jobba med min oro. Tänk positivt. Inte oroa mig för småsaker. 
  • Hjälp dom som förtjänar det. men bär inte all deras smärta på mina axlar.
  • Läs en självhjälpsbok. Eller/ och träffa en kurator.
 
Detta tänker jag på just nu :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: